Hoppa till innehållet
Körande motorbåt med Svenska Sjös logga

Gjensidige inleder helt nytt samarbete med Svenska Sjö

Gjensidige har tecknat ett avtal med Svenska Sjö som innebär att Gjensidige blir försäkringsgivare för deras försäkringar för fritidsbåtar och båtklubbar. Samarbetet är ett viktigt steg i Gjensidiges strategi att synliggöra sitt varumärke genom strategiska partnerskap.

Svenska Sjö, som grundades 1967 av Sveriges båtorganisationer, erbjuder försäkringar anpassade för båtägarnas och båtklubbarnas specifika behov. Genom det nya samarbetet kommer Gjensidige att ytterligare stärka sin närvaro på den svenska marknaden.

– Svenska Sjö är ett väldigt välkänt och välrenommerat varumärke inom sitt segment. Det här är ett mycket viktigt avtal för oss på Gjensidige i Sverige och det är ett samarbete med god potential att ytterligare stärka vårt varumärke på den svenska marknaden. Vi ser det här som ett partnerskap där vi vill kroka arm och skapar ett gemensamt erbjudande ut mot marknaden med syfte att stärka varandra. Avtalet med Svenska Sjö innebär också möjligheter att ytterligare stärka vårt erbjudande och därmed också vår distributionskraft på Privat, säger Torbjörn Annerfors, som är chef för Privat.

Även från Svenska Sjö ser man flera fördelar med det nya samarbetet med Gjensidige Sverige.

– Svenska Sjö har gjort två upphandlingar den senaste treårsperioden och fått ett mycket fint gen-svar från marknaden. Gjensidige har båda gångerna stuckit ut med ett mycket fint erbjudande och engagemang. Denna gång var det ännu tydligare att Gjensidige inte bara kom med ett mycket bra erbjudande, men även med ett extra stort engagemang. Vi ser fram emot att börja samarbetet och utveckla affären tillsammans. Vi är mycket glada att Gjensidige valt Svenska Sjö Båtförsäkring som deras försäkringsprodukt för båtar, säger Per Nikolausson, som är vd på Svenska Sjö.

Det nya samarbetet mellan Gjensidige Sverige och Svenska Sjö är något som Gjensidiges Partnerchef Morad Ahassad är mycket stolt över.

– Det här visar att Gjensidige är en attraktiv spelare på den svenska marknaden när det kommer till partnerskap. Jag vill lyfta fram vilket fantastiskt jobb teamet på Partner gjort med att på kort tid sätta samman en riktigt bra offert där det finns ett flexibelt nytänkande kring hur vi kan sätta samman ett gemensamt kunderbjudande. Genom avtalet med Svenska Sjö kan vi öka försäljningen och få fler helkunder i och med att vi nu kommer att kunna erbjuda båtförsäkring. Det visar att vi kan åstadkomma vad som helst tillsammans, säger Morad Ahassad.

En av de som från partnerteamet på Gjensidige som varit involverad i att möjliggöra samarbetet är Karin Söderlind, som är KAM på Partner Privat.

– Jag är otroligt glad och stolt över möjligheten för Gjensidige att inleda ett långsiktigt partnerskap med Svenska Sjö, som är en av de största och mest betydande aktörerna inom båtförsäkring på den svenska försäkringsmarknaden. Gjensidige har ett stort och växande fokus på partnersamarbeten. Att addera Svenska Sjö, med sin långa och gedigna erfarenhet av båtförsäkring, till vår nuvarande partnerportfölj, blir en naturlig del i vår tillväxtresa inom Privat, säger Karin Söderlind.

Vill du veta mer?

I vårt pressrum finner du alla pressmeddelanden från Gjensidiges svenska avdelning, koncernens presskontakter samt kontaktinformation till pressjouren för Sverige.