Gjensidige inleder samarbete med Gina Tricot
Gjensidige går in som försäkringsleverantör för Gina Tricots verksamheter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Avtalet täcker över 166 geografiska platser inklusive butiker, lager och kontor.
Gjensidige och modebolaget Gina Tricot inleder ett helt nytt samarbete, som grundar sig på ömsesidigt förtroende och en vision om långsiktighet.
– Samarbetet med Gina Tricot är inte bara en affärsmöjlighet för oss Gjensidige, utan också en chans att demonstrera vår förmåga att leverera skräddarsydda försäkringslösningar. Gina Tricot är en bra samarbetspartner för oss med rätt riskaptit. Vi är glada att både kunden och mäklaren valde oss som leverantör, och att vårt svenska team har lyckats säkra en affär som sträcker sig över flera länder. Det framgångsrika interna och gränsöverskridande samarbetet inom Gjensidige var avgörande för affären. Gjensidiges position som en flexibel aktör inom försäkringsbranschen stärks nu ytterligare, säger Lars-Johan ”Foppa” Forsberg, som är Account Manager på Gjensidige.
Gina Tricot är en svensk modekedja med över 166 butiker i Norden och cirka 1550 anställda. Affären kom till Gjensidige via Tony Jansson, som är mäklare på Söderberg & Partners i Uddevalla och som har en lång historik av framgångsrika samarbeten med Gjensidige.
– Min tillit till Gjensidige och vår tidigare erfarenhet tillsammans var avgörande faktorer i valet av försäkringsleverantör för Gina Tricot. Gjensidiges förmåga att erbjuda lokala försäkringar i alla länder med lokal representation, kombinerat med deras flexibilitet i villkorsskrivning och långsiktighet, gjorde dem till det rätta valet, säger Tony Jansson.
Vill du veta mer?
I vårt pressrum finner du alla pressmeddelanden från Gjensidiges svenska avdelning, koncernens presskontakter samt kontaktinformation till pressjouren för Sverige.